Wesley ter Haar is founder of MediaMonks, the biggest digital production company in the world. This was his day at the Cannes Lions Festival:
Wat is het doel van jouw bezoek aan Cannes dit jaar? We zijn hier met teams uit alle kantoren, en vullen de dagen vooral met onze klanten. Van korte catch-ups tot dinner & drinks. Het absolute hoogtepunt is het AMMMMAZING feest dat we samen met de helden van MassiveMusic organiseren: afhankelijk van de resultaten kunnen klanten daar proosten op succes, of eventuele teleurstelling wegdrinken.
Waar kijk je het meeste naar uit?Het feest, en daaromheen de kans om te high-fiven met klanten en Monks.
Naar welke talk ga je en waarom?Le Palais staat jammer genoeg niet op het schema omdat dit het moment is om een th/ros-eetjes te drinken met onze internationale klanten. Ik kijk wel uit naar de Embassy of Dutch Creativity, mooi initiatief.
Wie was de meest interessante persoon die je vandaag bent tegen gekomen?Het FinchFactor diner en Carlton terras gingen tot vanochtend door, dus die tel ik voor het gemak mee… ik vond het leukste in ieder geval om wat cyber jury-leden van vorig jaar weer te zien.
Wat heb je vandaag geleerd?Dat mijn goede voornemen om het rustig aan te doen wel erg vroeg is gesneuveld. Inhoudelijk is dit de eerste keer in jaren dat we in Cyber niet worden doodgegooid met een enkele trend, ik hoor nog geen kracht-termen zoals big-data, social of storytelling voorbijkomen dus ben benieuwd naar de resultaten van het festival. Dat zal nu minder dan voorheen worden gedomineerd door de overkoepelende trends.
Wat was het hoogtepunt van je dag?We staan na de eerste dag op 9 shortlists, en het gerucht gaat dat er ook een paar winnaars tussenzitten. Wetende hoe hoog het niveau hier is, en hoe lastig het is om iets te winnen is dat nieuws het absolute hoogtepunt.
Welk aspect van Cannes Lions zou je mee willen nemen naar huis?Ik hoop een paar leeuwen…. en we zouden vaker in een informele setting moet afspreken met conculega’s en klanten.
Links – Rise and shine, appartement is om de hoek bij Martinez, de week gaan aantonen of dat een volwassen of onvolwassen beslissing is.Rechts – Dag word gedeeltelijk in het Majestic doorgebracht, PR meetings afwisselen met mails en geruchten over shortlists en leeuwen.
Einde dag een sessie met RAUW om het werk van dit jaar te bekijken, focus op cyber.
In de middag een interview met Joe Olsen, mede-board member van SoDA over Cannes, en wat de interessante ontwikkelingen zijn om in de gaten te houden.
Links – Voor het AMMMMAZING feest is goud in de dresscode meegenomen, dus er worden last minute wat zaken aangeschaft.Rechts- En nu op de fiets naar de feestjes
Deze tellen we mee voor maandag, diner met Finchfactor inclusief cameo van Astrid, de London MM MD, loopt wat uit.
On this second day of ADCN live from Cannes Lions we also feature the report of Cannes Lions speaker Mark Woerde. Yesterday we covered the day of Dutch Young Creatives (Jonge Honden) Timon Zijderlaan & Daphne Koenen and Media Lions jury member Gijs de Beus. Come back tomorrow for the ADCN live from Cannes Lions reports of Heineken’s Mark van Iterson and RA*W Reporters Jill van Emmerik & Valentine Valé.