The following article is in Dutch. We apologize for this inconvenience for those who do not speak the language.
Cannes, 22 juni 2016 - Vandaag is de Embassy of Dutch Creativity van start gegaan, de tweede keer dat de creatieve handelsmissie tijdens Cannes Lions plaatsvindt. Een groot aantal internationale gasten zagen presentaties van Vodafone, Wesley ter Haar (MediaMonks) en J. Walter Thompson, winnaar van een indrukwekkende hoeveelheid awards.
De internationale bezoekers waren onder de indruk van de wijze waarop de Nederlandse bureaus, partners en organisaties samenwerken in het Nederlandse initiatief.
De Embassy of Dutch Creativity trapte af met de presentatie van 'The Next Rembrandt' in cabana, die tevens feestelijk gehuldigd werd met confetti en champagne voor de ambassadeurs J. Walter Thompson en Superhero Cheesecake. Kort na de presentatie mochten zij de ‘Creative Data Grand Prix’ in ontvangst genomen.
Daarna was de beurt aan Wesley ter Haar, co-founder MediaMonks en Jury President voor de nieuwste categorie bij Cannes Lions, Digital Craft.
Als laatste presenteerde Vodafone de ’Smart Jacket’, die ook grote indruk op de buitenlandse gasten maakte. De case bewijst dat door het praktisch inzetten van innovatieve technologie, het mogelijk is om de merkbelevenis te koppelen aan hedendaagse thema’s zoals veiligheid.
Annemieke Deering (Dutch Digital Agencies) over deze eerste dag van de Embassy: 'Mooi om te zien dat het resultaat al op de eerste dag zichtbaar is. Wij hadden veel internationale gasten en inspirerende cases. De eerste indruk is goed, het belooft meer voor de komende dagen’
Dinesh Sonak (ADCN) zegt erover: ‘Het is een waanzinnige delegatie van Nederlandse creatieve ambassadeurs met een grote opkomst aan buitenlandse gasten. Het begint steeds meer te leven en het initiatief krijgt steeds meer draagvlak’.
Op donderdag is het thema ‘Creative Leadership’, waarvoor veel internationale talenten zich hebben aangemeld. En ook het programma voor vrijdag is veelbelovend.
Over de Embassy of Dutch Creativity
De Embassy wordt georganiseerd door de IAA Nederland, Dutch Digital Agencies, Dutch Digital Design, VEA en Orange Lions. Het doel is Nederlandse creativiteit op internationaal niveau te promoten en zoveel mogelijk internationale marketeers, business partners en talenten naar de ‘Embassy of Dutch Creativity’ met elkaar in contact te brengen. Het programma wordt verzorgd door bijna 45 ambassadeurs en 25 partners, zie hieronder een deel van de delegatie. Kijk voor meer informatie op: www.embassyofdutchcreativity.com.